Archief van
Maand: mei 2018

Act therapie voor het oplossen van de problemen van nu

Act therapie voor het oplossen van de problemen van nu

Act therapie is een andere vorm van therapie. Bij act therapie zal de focus voornamelijk komen te liggen op het richten op zaken die je direct kunt oplossen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan je eigen gedrag. Je kan je eigen gedrag vrijwel altijd onder controle houden. Wanneer dit namelijk goed lukt zal dit gaan betekenen dat je jezelf een stuk beter onder controle zou kunnen gaan krijgen. Act therapie is in einde van de twintigste eeuw bedacht door een Amerikaan. Mede door middel van Act therapie zul je vooral de focus gaan leggen op de verschillende manieren om je eigen gedrag onder controle te gaan krijgen. Wanneer je namelijk je eigen gedrag onder controle zal gaan hebben zou dit betekenen dat je een stuk relaxter kan omgaan met verschillende situaties. Mede hierdoor kun je er dan ook voor gaan kiezen om gebruik te gaan maken van act therapie.

Act therapie

Verschillende soorten therapie

Er zijn verschillende soorten therapie. Act therapie is een van de nieuwste soorten, de overige soorten therapie bestaan al vrij lang. Mede doordat het al lang bestaat zal dit betekenen dat je er goede therapie kunt krijgen. veel therapeuten hebben dan ook veel ervaring. Mede door middel van de verschillende soorten therapie├źn hebben therapeuten veel van elkaar kunnen leren. Dit is voor veel mensen die gebruik maken van therapie dan ook een fijn idee. Je hebt bijvoorbeeld ook online therapie, dit is een bepaalde soort therapie dat vrij nieuw is. Desondanks is dit wel therapie dat veel gebruikt wordt en dan ook veel succes beid. Dit is voor veel mensen dan ook een reden om toch gebruik te maken van een bepaalde therapie.

 

Waar staat ACT therapie voor?

Act therapie staat voor acceptance and commitment therapy, mede door middel van deze therapie kun je jezelf beter onder controle krijgen. Zo zul je beter met bepaalde situaties om kunnen gaan. Daardoor zijn er dan ook veel mensen die tegenwoordig al veel gebruik maken van act therapie, echte richtte in dit geval wel belangrijk dat je daadwerkelijk last hebt van problemen zoals in dit artikel beschreven worden. Op het moment dat je hier namelijk geen problemen mee hebt zal het niet belangrijk zijn om gebruik te maken van act therapie. Zo kun je er in dit geval voor gaan kiezen om je met andere zaken bezig te gaan houden. Denk bijvoorbeeld aan het onderhouden van je familie, vrienden of met werk.